mandag 24. mars 2014

MathBingo-moro, øvelse gjør mester.





I dag har vi lekt litt med tall og matte på iPaden. Jeg satt meg ned med barna, jente 3 og gutt 4 år og begynte å snakke om tall.
Vi tegnet først en prikk på et ark også telte vi den, og et entall ser slik ut fortalte jeg og skrev det opp. Slik holdt vi på opp til ti. 

Hva blir 4 pluss 2 da? Spør jeg...
Vi telte fingre og prikker og kom frem til tallet 6.
Så bra! Hvordan ser sekstallet ut da? 

Da begynte jente tre å telle prikker på arket, helt til hun fant tallet 6. 
Kjempe bra sier jeg:) 
Men det å se forskjell på 6-tallet og 9-tallet var litt vanskelig mente jente 3 år.

Så skulle vi spille MathBingo.

Dette var egentlig litt vrient, men vi tok oss god tid, telte masse på fingrene og såg på arket med alle tallene på for å finne ut hvordan de såg ut. 
Og med litt ekstra hjelp fikk vi BINGO til slutt:-)

"Dette skal vi prøve igjen og bli kjempe god på tall!"

Gutt 4 og jente 3, Vega

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar